Feestelijke activiteiten

Ondanks het feit dat we geen gebruik konden maken van de kamplocatie en alle omstandigheden rondom het coronavirus hebben wij een ONVERGETELIJK ‘kamp’ gehad. Wat hebben wij als juffen genoten van de gezelligheid en de vaardigheden van de kinderen om zelf 3 onwijs leuke kampdagen te organiseren. We zagen de 7 gewoonten hierin duidelijk naar voren komen (gewoonte 4 > denk win-win). De klas werd opgedeeld in drietallen en ieder drietal kreeg een dagdeel toegewezen (gewoonte 6 > creëer synergie). Zij mochten dit dagdeel helemaal zelf organiseren (gewoonte 1 > wees proactief). Denk hierbij aan een tijdschema maken, formeel taalgebruik inzetten om te bellen naar activiteiten en brieven naar ouders te versturen, boodschappenlijst maken, boodschappen doen in de winkel, thuis voorbereidingen treffen, activiteiten voorbereiden, communicatie met leerkrachten en klasgenoten en ga zo maar door… (gewoonte 2 > begin met het einddoel voor ogen en gewoonte 3 > belangrijke zaken eerst).
Tijdens de voorbereidingen hebben wij echt al genoten van de samenwerking tussen de kinderen. Ze dachten goed over dingen na en overlegden met elkaar (gewoonte 5 > eerst begrijpen, dan begrepen worden). Maar ook de 3 dagen waren in één woord GE-WEL-DIG! Er werden ontzettend leuke dingen georganiseerd zoals samen ontbijten op school, bonbons maken, tie dye, bosspelen op Bedaf, filmavond, verstoppertje, escape game, weerwolven en een heerlijke barbecue in de tuin van juf Mariëlle georganiseerd door fam. Hubers. We hebben enthousiaste, gezellige, fanatieke en behulpzame kinderen bezig gezien, gedurende deze dagen. Wat een ontzettend mooi proces met een prachtig resultaat! (gewoonte 7 > houd de zaag scherp)

Lieve kinderen van groep 7-8, wat zijn wij ontzettend trots op jullie!
Groetjes juf Mariëlle en juf Sandra

Media
  • 0a47089b-885f-44fe-b957-e08a1677ccac